Menu Zamknij

Konwersja i współczynnik konwersji. Prosta definicja

Konwersja i współczynnik konwersji. Prosta definicja

Co to jest konwersja? Jak zdefiniować konwersję? Otóż konwersja oznacza najbardziej pożądane działanie osoby po znalezieniu się na stronie internetowej. Przykładowo, jeśli przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy, dla niego konwersją będzie zwykle sfinalizowanie procesu zakupowego przez klienta. Jednakże zrobienie zakupów nie w każdym przypadku będzie najważniejszą czynnością dla właściciela witryny. Konwersją może być również wykonanie przez klienta telefonu do firmy lub zapisanie się przez niego do biuletynu elektronicznego (newslettera).

Współczynnik konwersji

Za pomocą różnego typu internetowych narzędzi analitycznych można sprawdzić współczynnik konwersji (ang. conversion rate). Oblicza się go dzieląc liczbę dokonanych konwersji przez całkowitą liczbę kliknięć np. w reklamę typu display. Obrazowo, jeśli w daną reklamę kliknięto 100 razy, a tylko trzy raz dokonano później konwersji to współczynnik będzie wynosił 3% (3 / 100 = 0,03).

Posted in Analityka internetowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *