Co to jest wideo marketing?

Co to jest wideo marketing

Dokładna definicja wideo marketingu nie jest łatwa. To pojęcie ciągle jest jeszcze dość nowe i bardzo szybko ewoluuje. Najprościej stwierdzić, że wideo marketing to każde działanie marketingowe zrealizowane przy użyciu formatu video. Warto rozważyć to narzędzie ze względu na fakt, że w Internecie jest możliwość użycia formatu identycznego jak w reklamach telewizyjnych z tym, że publikacja może być darmowa, a zasięg i liczba odbiorców zależy tylko i wyłącznie od atrakcyjnej formy i ciekawych treści. Oczywiście istnieją też płatne sieci umożliwiające publikacje reklam wideo, działające podobnie jak w przypadku reklam graficznych. W tym przypadku internetowe spoty również mają sporą przewagę nad telewizją. Otóż tak jak większość działań marketingowych w Sieci, również i ta forma umożliwia zbieranie dokładnych statystyk czy też precyzyjnego doboru użytkowników, którym będą wyświetlane.

Jak wykorzystać video marketing?

Nie można jednak mówić o wideo marketingu w Sieci w przypadku publikowania pojedynczych reklam wideo, które wynikają z bieżących potrzeb i mają charakter doraźny. Istotą marketingu jest długofalowe nawiązywanie więzi z klientem. Zatem również podczas działań w tej formie marketingu wskazane jest, aby mieć strategię i dokładny plan działania. Warto skupić się na publikacji następujących treści:

  • Zabawne filmiki, które potrafią wytworzyć ogromne zainteresowanie w krótkim czasie.
  • Poradniki doskonale uzupełniające działalność np. sklep internetowy sprzedający kawę może publikować materiały o jej odmianach.
  • Filmy instruktażowe, np. producent zabawek nagrywa filmy jak korzystać z zabawek ich marki.
  • Przedstawianie wykorzystania produktów lub usług w codziennym życiu, wraz z recenzowaniem użyteczności i opłacalności zakupu.
  • Ekskluzywne materiały zawierające niedostępne dla klientów informacje np. jak wygląda firma od kuchni.

Oprócz treści ważna jest także ich dystrybucja. „Pamiętajmy również o odpowiedniej dystrybucji stworzonego przez nas materiału. Niestety, wśród wielu marketerów wciąż pokutuje przekonanie, że umieszczenie na YouTubie kreacji stworzonej na potrzeby telewizji będzie rozwiązaniem, które nie tylko okaże się skuteczne, ale również przyniesie marce rozgłos. Bywa jednak, że takie działanie obraca się przeciwko firmie i choć może sprawić, że pojawi się na jej temat więcej wzmianek, niekoniecznie będą miały wydźwięk pozytywny”.
Obraz jest więcej wart niż tysiąc słów. To podstawowy argument zwolenników wideo marketingu. Doskonałym przykładem tej formy reklamy jest zobrazowany na rysunku 9 przypadek wykorzystania zabawnego filmiku do promocji marki Tipp-Ex. Dzięki odpowiedniemu scenariuszowi, a także zastosowanym elementom interaktywnym, film szybko stał się hitem w Internecie. W krótkim czasie objął swoim zasięgiem sporą grupę potencjalnych klientów, przy stosunkowo niewielkich kosztach.

Ta reklama wideo osiągnęła ogromny sukces. Przedmiotem spotu był korektor znanej marki produktów biurowych Tipp-ex. Dzięki możliwościom jakie daje Internet widzowie sami mogli „napisać historię od nowa”. Głównym bohaterem jest myśliwy, którego nagle atakuje niedźwiedź. To, jak się zachowa główna postać zależy od internauty. Opcje są dwie, zastrzelić atakujące zwierzę lub nie strzelać do niedźwiedzia, narażając myśliwego na nieprzyjemne konsekwencje. W zależności od dokonanego wyboru widz jest przenoszony na kolejną stronę, gdzie następuje kontynuacja spotu. To jeszcze nie koniec – myśliwy nadal proponuje dalsze interakcje. Sięga po znajdujący się w oknie reklamowym korektor i zamazuje część tytułu. W to miejsce można wpisać dowolny wyraz w języku angielskim. Autorzy przewidzieli szereg możliwości i w zależności od wpisanego tytułu główny bohater może tańczyć z niedźwiedziem, przytulać go albo nawet się z nim całować. Taka zabawna reklama oczywiście bardzo szybko rozprzestrzeniła się wśród internautów. Ludzie sami ją chętnie się nią dzielili w mediach społecznościowych i pokazywali swoim znajomym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *