Co to jest program partnerski i o co chodzi z afiliacją?

Co to jest program partnerski?

Program partnerski, nazywany też afiliacyjnym to skrypt sprzężony z bazą zamówień sklepu internetowego. W programie tym organizatorem jest sklep online, oferujący produkty lub usługi – zaś uczestnikami są osoby fizyczne lub firmy dysponujące własną stroną WWW. Partner po przystąpieniu do programu umieszcza na swojej stronie materiały dostarczone mu przez organizatora – w zamian za to otrzymuje prowizję za każdy udział w transakcji, która rozpoczęła się na jego stronie. Jest to forma marketingu internetowego skierowana do przedsiębiorców posiadających rozwiniętą bazę produktów lub/i usług, którzy chcą zwiększyć sprzedaż internetową.

Duże sklepy online często posiadają własne, dedykowane oprogramowanie do programu partnerskiego. Mniejsi gracze z branży e-commerce mogą dołączyć do sieci afiliacyjnych, które dostarczają gotowe rozwiązania. Programy partnerskie można podzielić m.in. na:

  • Jednopoziomowe, czyli takie, w których partner otrzymuje prowizję pieniężną od sklepu za nakłonienie innego użytkownika do wykonania działania pożądanego przez sklep np. kupna produktu.
  • Dwupoziomowe, czyli takie, w których partner oprócz prowizji pieniężnej za dokonywanie konwersji przez nakłonionych przez niego internautów, ma możliwość zapraszać do programu partnerskiego nowych uczestników, od których dostaje określoną prowizję od ich wypłat.
  • Wielopoziomowe, bliźniacze do dwupoziomowych. Różnica polega na tym, że nowi partnerzy mogą zapraszać kolejnych. Wtedy są to tzw. programy MLM (ang. multi level marketing).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *